5 VERGETEN OFFLINE MARKETING TACTIEKEN

Met de stijgende populariteit van online marketing worden veel beproefde offline methoden gewoon vergeten wanneer marketingcampagnes worden gepland. Natuurlijk, online marketing is enorm belangrijk in de huidige internet-verbonden wereld, maar offline engagement met klanten heeft nog steeds een unieke en duidelijke waarde die niet vergeten mag worden.

Als u uw bedrijf dit jaar een echte marketing boost wilt geven, begin dan buiten het kader te kijken. Hier zijn vijf vergeten offline marketing tactieken die geen groot marketingbudget vereisen.

1. DOE AAN OFFLINE GUERRILLAMARKETING

Guerrillamarketing is een algemene term voor het gebruik van onconventionele marketingstrategieën, en omdat online marketingkanalen zo nauw gestructureerd zijn, is offline de beste arena om de guerrillamarketingspieren van uw kleine bedrijf te gebruiken. Dus, vanaf nu, negeer wat je weet over marketing kanalen, en laat je innerlijke kind uit om te spelen.

Offline guerrilla marketing ideeën:

  • Laat sticky notes achter op willekeurige plaatsen (bars, coffeeshops).
  • Gebruik krijt om reclame te maken voor promoties op een stoep.
  • “Laat per ongeluk” een merkpen achter bij de bank.
  • Doneer boekenleggers met merknaam aan uw plaatselijke bibliotheek.
  • Gebruik sticky notes om tijdelijke afbeeldingen te maken op gebouwen, auto’s, enz.

2. LAAT VISITEKAARTJES VALLEN

Dit is een offline guerrillamarketingstrategie waar ik het specifiek over wil hebben. Het is meer een noodzaak dan een optie. Als je een klein bedrijf runt, moet je visitekaartjes hebben en ze uitdelen! Deel ze niet alleen uit wanneer je iemand voor het eerst ontmoet. Laat ze overal vallen.

Plekken om visitekaartjes achter te laten:

  • Laat een visitekaartje achter bij je fooi in een restaurant.
  • Zie je een openbaar mededelingenbord? Hang er een visitekaartje op.
  • Ga naar de bibliotheek en leg visitekaartjes in boeken die met uw bedrijf te maken hebben.
  • Als u een wedstrijdviskom ziet waarin om visitekaartjes wordt gevraagd, gooi die van u er dan in. Altijd.

3. NEEM OVERAL FOTO’S/VIDEO’S VAN

Omdat social media marketing online plaatsvindt, vergeten veel bedrijfseigenaren en marketeers dat sociale campagnes een boost kunnen krijgen door offline inspanningen. Een manier om dit te doen is door foto’s te nemen van bedrijfsevenementen en dagelijkse activiteiten, en deze vervolgens online te plaatsen. Video’s helpen ook. Als iemand van uw bedrijf bijvoorbeeld spreekt op een evenement, neem dit dan op en upload het naar YouTube.

Real-life foto’s uit de offline wereld laten de persoonlijkheid van uw bedrijf zien en verhogen de online gebruikersbetrokkenheid. Facebookberichten met foto’s krijgen bijvoorbeeld 84% meer klikken en twee keer zoveel Likes dan berichten met alleen tekst, volgens Kissmetrics. En sommige van de populairste sociale netwerken (Pinterest, Instagram, Tumblr) zijn gebaseerd op afbeeldingen, waardoor foto’s steeds belangrijker worden voor online marketing.

4. SCHENK CADEAUBONNEN OF PRODUCT ALS PRIJS

Door uw product of dienst aan te bieden als prijs voor een lokale wedstrijd, kunt u zichtbaarheid voor uw bedrijf opbouwen en tegelijkertijd uw betrokkenheid bij de gemeenschap tonen.

Als uw bedrijf bijvoorbeeld computerreparaties uitvoert, kunt u een cadeaubon voor een reparatie van 2 uur doneren aan een lokale non-profitorganisatie. De organisatie kan uw gemerkte prijs bekendmaken aan een zaal vol sponsors. Uw bedrijf kan ook worden vermeld in verschillende publicaties, zoals de website van de organisatie, nieuwsbrief, of zelfs een persbericht.

5. SPREEK OP EVENEMENTEN

Professionele evenementen zijn een geweldige manier om nieuwe mensen te ontmoeten, uw ideeën te delen en naamsbekendheid op te bouwen. Ze zijn nog effectiever als u er spreekt. Zoek een plaatselijk evenement in uw branche, bedenk een educatief onderwerp waarover u kunt spreken, en meld u aan als vrijwilliger. Als u nog niet voldoende invloed hebt om op een evenement te spreken, kan het bijwonen van evenementen net zo nuttig zijn.

Vergeet niet dat u niet al deze offline marketingstrategieën hoeft toe te passen. Probeer er gewoon één. Schrijf een promotie op een paar plakbriefjes, en stop ze in je zak voor die dag. Wie weet wat er kan gebeuren.